Ania Berni ptaszki

Strona startowa
Ania Berni ptaszki, Pedagogika, Konspekty
 
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

KONSPEKT ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU

 

 

Prowadzący: Bernadetta Bednarz

                       Anna Całek

Grupa wiekowa: 3 latki

Data:21.03.2007 r.

Temat zajęcia : Bocian.

Treści programowe:

II/1 Wspieranie samodzielnych działań dziecka

II/7 Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka. Umożliwienie udziału w grach, zabawach ruchowych.

II/9 Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności.

 

Cel ogólny:

-zapoznanie dzieci z wyglądem i zachowaniem bociana

-budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań

 

Cele szczegółowe:

- wdrażanie do zgłaszania się przy rozmowie

- zapoznanie dzieci z wiadomościami

- próby współdziałania w trakcie zabaw ruchowych

-zapoznanie dzieci z wiadomościami dotyczącymi bociana

 

 

 

 

Metody:

- słowne, czynnościowe, oglądowe

 

Formy: zbiorowa, indywidualna

 

Środki dydaktyczne: magnetofon, płyta z muzyką, kredki, kolorowanki, sylwety bocianów

 

Proces dydaktyczny:

 

Etapy zajęć:

Przebieg:

Cele operacyjne:

Uwagi:

1. Zabawa dydaktyczna.

 

Prowadząca pokazuje dzieciom kopertę i mówi że w niej jest ukryta zagadka dla nich. Powoli wyciąga z koperty sylwetę bociana ale w taki sposób żeby dzieci miały możliwość zgadywania.

Gdy dzieci odgadną, wiesza na tablicy.

Rozmowa:

-To jest taki bajkowy bocian a teraz pokaże wam jak wygląda prawdziwy.

Wiesza na tablicy zdjęcie prawdziwego bociana.

-Kto spróbuje opisać jak wygląda taki bocian?

- A jak myślicie co bocian może jeść?

-A czy on zawsze jest w naszym kraju czy gdzieś odlatuje?

-A gdzie śpi taki bocian jak wróci z ciepłych krajów?

-Jak wygląda jego gniazdo?

 

-Popatrzcie kawałek tablicy jest zasłonięty jak myślicie co tam może być?

Zamknijcie wszyscy oczka.

Prowadząca odsłania wcześniej umieszczony na tablicy model łąki oraz sylwetę bociana (rozsypankę).

-Popatrzcie, co my tutaj mamy?

-Chyba cos się stało temu bocianowi? Jak źle wylądował i rozsypał się na kawałki, musimy mu teraz pomóc i poskładać go.

Prowadząca prosi niektóre dzieci aby podeszły i przypięły odpowiednie części bociana we właściwe miejsca.

-Doskonale sobie poradziliście. Teraz mam dla was jeszcze kilka zagadek. Proszę zamknijcie oczy.

Prowadząca w tym czasie zmienia cos w wizerunku bociana np. przestawia dziób w inna stronę.

Następnie pyta dzieci czy cos zauważyły i co bocian może robić gdy tak wygląda.

 

 

 

-dziecko chętnie bierze udział w zabawie,

-dziecko potrafi opisać wygląd bociana, powiedzieć co je i gdzie mieszka

-dziecko słucha poleceń i pytań nauczycielki

-podnosi rękę do góry, gdy chce mówić

 

 

 

 

2. Zabawa ruchowa

„Każdy ptaszek szuka swojego gniazda”

 

 

 

 

 

Prowadząca rozkłada na dywanie szarfy, następnie zaprasza dzieci do siebie i mówi:" Teraz zaczaruje Was wszystkich w żabki, ciekawa jestem czy wiecie jak skaczą żabki, czy możecie mi pokazać?" Prowadząca łapie sie pod boki i podskakuje razem z dziećmi." Widzę, ze potraficie być pięknymi żabkami. To ja zamieniam sie w bociana" Prowadząca wkłada na głowę opaskę rysunkiem bociana.

Prowadząca mówi: "Za chwilę włączę muzykę i wszystkie żabki będą pięknie podskakiwać, a bocian będzie im sie przyglądał, jednak gdy muzyka ucichnie to każda żabka musi wskoczyć na swój listek, czyli szarfę, bo jeśli nie, to bocian ją złapie i zje" Prowadząca włączą muzykę i udaje bociana. Zabawa zostaje powtórzona kilka razy, jeżeli dzieci rozumieją reguły i nie mają problemów to prowadząca wybiera jedno dziecko i zakłada mu opaskę i tłumaczy, ze teraz on jest bocianem.

- dziecko chętnie weźmie udział i zgodnie z poleceniem nauczycielki porusza się po sali

 

 

4. Zabawa plastyczna

„ Kolorowy ptaszek”

-Przygotowałam dla każdego z was rysunek bociana, ale popatrzcie chyba mi nie wyszło. Niech każdy z was popatrzy na swój rysunek bociana i dorysuje bocianowi tą część ciała która ja zapomniałam narysować. A potem proszę abyście pokolorowali go na odpowiednie kolory.

-dziecko chętnie bierze udział w zajęciach plastycznych

-potrafi dorysować właściwe części ciała bocianowi

 

 

 

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rumian.htw.pl
  •  
     
    Linki
     
     
       
    Copyright 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates