[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KONSPEKT ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU Prowadzący: Bernadetta Bednarz Anna Całek Grupa wiekowa: 3 latki Data:21.03.2007 r. Temat zajęcia : Bocian. Treści programowe: II/1 Wspieranie samodzielnych działań dziecka II/7 Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka. Umożliwienie udziału w grach, zabawach ruchowych. II/9 Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności. Cel ogólny: -zapoznanie dzieci z wyglądem i zachowaniem bociana -budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań Cele szczegółowe: - wdrażanie do zgłaszania się przy rozmowie - zapoznanie dzieci z wiadomościami - próby współdziałania w trakcie zabaw ruchowych -zapoznanie dzieci z wiadomościami dotyczącymi bociana Metody: - słowne, czynnościowe, oglądowe Formy: zbiorowa, indywidualna Środki dydaktyczne: magnetofon, płyta z muzyką, kredki, kolorowanki, sylwety bocianów Proces dydaktyczny: Etapy zajęć: Przebieg: Cele operacyjne: Uwagi: 1. Zabawa dydaktyczna. Prowadząca pokazuje dzieciom kopertę i mówi że w niej jest ukryta zagadka dla nich. Powoli wyciąga z koperty sylwetę bociana ale w taki sposób żeby dzieci miały możliwość zgadywania. Gdy dzieci odgadną, wiesza na tablicy. Rozmowa: -To jest taki bajkowy bocian a teraz pokaże wam jak wygląda prawdziwy. Wiesza na tablicy zdjęcie prawdziwego bociana. -Kto spróbuje opisać jak wygląda taki bocian? - A jak myślicie co bocian może jeść? -A czy on zawsze jest w naszym kraju czy gdzieś odlatuje? -A gdzie śpi taki bocian jak wróci z ciepłych krajów? -Jak wygląda jego gniazdo? -Popatrzcie kawałek tablicy jest zasłonięty jak myślicie co tam może być? Zamknijcie wszyscy oczka. Prowadząca odsłania wcześniej umieszczony na tablicy model łąki oraz sylwetę bociana (rozsypankę). -Popatrzcie, co my tutaj mamy? -Chyba cos się stało temu bocianowi? Jak źle wylądował i rozsypał się na kawałki, musimy mu teraz pomóc i poskładać go. Prowadząca prosi niektóre dzieci aby podeszły i przypięły odpowiednie części bociana we właściwe miejsca. -Doskonale sobie poradziliście. Teraz mam dla was jeszcze kilka zagadek. Proszę zamknijcie oczy. Prowadząca w tym czasie zmienia cos w wizerunku bociana np. przestawia dziób w inna stronę. Następnie pyta dzieci czy cos zauważyły i co bocian może robić gdy tak wygląda. -dziecko chętnie bierze udział w zabawie, -dziecko potrafi opisać wygląd bociana, powiedzieć co je i gdzie mieszka -dziecko słucha poleceń i pytań nauczycielki -podnosi rękę do góry, gdy chce mówić 2. Zabawa ruchowa „Każdy ptaszek szuka swojego gniazda” Prowadząca rozkłada na dywanie szarfy, następnie zaprasza dzieci do siebie i mówi:" Teraz zaczaruje Was wszystkich w żabki, ciekawa jestem czy wiecie jak skaczą żabki, czy możecie mi pokazać?" Prowadząca łapie sie pod boki i podskakuje razem z dziećmi." Widzę, ze potraficie być pięknymi żabkami. To ja zamieniam sie w bociana" Prowadząca wkłada na głowę opaskę rysunkiem bociana. Prowadząca mówi: "Za chwilę włączę muzykę i wszystkie żabki będą pięknie podskakiwać, a bocian będzie im sie przyglądał, jednak gdy muzyka ucichnie to każda żabka musi wskoczyć na swój listek, czyli szarfę, bo jeśli nie, to bocian ją złapie i zje" Prowadząca włączą muzykę i udaje bociana. Zabawa zostaje powtórzona kilka razy, jeżeli dzieci rozumieją reguły i nie mają problemów to prowadząca wybiera jedno dziecko i zakłada mu opaskę i tłumaczy, ze teraz on jest bocianem. - dziecko chętnie weźmie udział i zgodnie z poleceniem nauczycielki porusza się po sali 4. Zabawa plastyczna „ Kolorowy ptaszek” -Przygotowałam dla każdego z was rysunek bociana, ale popatrzcie chyba mi nie wyszło. Niech każdy z was popatrzy na swój rysunek bociana i dorysuje bocianowi tą część ciała która ja zapomniałam narysować. A potem proszę abyście pokolorowali go na odpowiednie kolory. -dziecko chętnie bierze udział w zajęciach plastycznych -potrafi dorysować właściwe części ciała bocianowi ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrumian.htw.pl
|