[ Pobierz całość w formacie PDF ]
SZTUKA PERSWAZJI, czyli jezyk wp3ywu i manipulacji. Warsztaty Autor: Andrzej Batko ISBN: 83-246-0242-9 Format: A5, stron: 313 (168+145) S3owa to potega: bron, narkotyk i Yród3o Twojego bogactwa Ludzki umys3 odbiera rzeczywistooa tak1, jaka jest mu przekazywana obrazami, dYwiekami, uczuciami i odczuciami, smakami i zapachami. Naucz sie sterowaa chocia by niektórymi z tych elementów. To Ci wystarczy, by skutecznie wp3ywaa na ludzi. • Jak dzia3a jezyk perswazji? S3owa to nie tylko nooniki informacji. To przyciski w31czaj1ce stany emocjonalne oraz wywo3uj1ce okreolone obrazy, dYwieki i g3osy w umyole cz3owieka. • Jak sprawiaa, by ludzie nie mogli Ci sie oprzea? Naucz sie wywo3ywaa u ludzi pragnienia, chcenia, a nawet po 1dania — wszystko, czego nie mo na 3atwo odeprzea. • Jak wykorzystywaa wzorce s3owne? Istnieje wiele s3ów i konstrukcji zdaniowych, które na pozór nie maj1 znaczenia. Lecz jeoli zmienisz chocia by jedn1 g3oske, ukryty przekaz bedzie ca3kiem inny…• Jak zwiekszaa wiarygodnooa s3ów? Osoba, która Cie s3ucha, wyci1ga okreolone wnioski z Twoich s3ów. Mo esz formu3owaa przekaz tak, aby sterowaa procesem myolenia odbiorcy. • Jak stosowaa metafory? Dobrze dobrana metafora przekonuje bardziej ni tysi1c s3ów! • Jak odpowiadaa na podowiadome pytania i w1tpliwooci innych ludzi? Rozpoznaj indywidualny kod jezykowy drugiej osoby i z3am go; sam zacznij sie nim pos3ugiwaa dla wywarcia okreolonych efektów. • Jak awiczya NLP? Perswazja to przede wszystkim awiczenie i praktyka. Dlatego w tym pakiecie znajdziesz tak e skuteczny trening NLP na pieciu p3ytach CD. Zawartooa pakietu: 1. dwie unikalne ksi1 ki o zdobywaniu w3adzy nad ludYmi: • „Sztuka perswazji, czyli jezyk wp3ywu i manipulacji”• „Sztuka perswazji, czyli jezyk wp3ywu i manipulacji w praktyce” 2. piea p3yt CD: odtajniony trening NLP, wczeoniej zarezerwowany dla salonów politycznych, elit biznesu i psychoterapeutów Ograniczenia istniej1 tylko w Twojej g3owie. Usun je stamt1d, a znikn1 naprawde Spis treœci O autorze .......................................................................... 7 Wstêp ...............................................................................11 Dlaczego niektórzy ludzie potrafi¹ z ³atwoœci¹ wp³ywaæ na innych .................... 15 1. Jak zarz¹dzaæ w³ asnym umys³ em i po co? ................. 21 2. Ograniczenie czyni mistrza ........................................ 49 3. Porównania i metafory ............................................... 129 Ograniczenie czyni mistrza 50 SZTUKA PERSWAZJI W PRAKTYCE G dy ju¿ zakoñczysz pracê z t¹ ksi¹¿k¹ i zrobisz wszystkie æwiczenia, wróæ do pocz¹tku æwiczeñ i zacznij od nowa, teraz „na ¿ywo z ludŸmi”. Stwórz sobie grafik, przeznaczaj¹c na ka¿ d¹ technikê od 2 do 7 dni. Na przyk³ad pierwszego dnia stosujesz wy³¹ cznie zaprzeczenia, eksperymentuj¹ c z ró¿nymi ludŸmi, ale u¿ywaj¹ c tylko tej jednej techniki. Nie wolno Ci sto- sowaæ innych technik. Osi¹ gniêcie za³o¿onego rezulta- tu mo¿e w ten sposób byæ trudniejsze, ale warto, po- niewa¿ „ograniczenie czyni mistrza”. Przyk³ adowy grafik: Tydzieñ Technika 1 Zaprzeczeñ w rodzaju „Nie spiesz siê z podpisaniem umowy” 2 „Spróbuj” 3 Presupozycje „Pozorne wybory” 4 Presupozycje „Zanim, podczas, w trakcie” 5 Cytaty OGRANICZENIE CZYNI MISTRZA 51 Quiz Aby dobrze opanowaæ techniki sztuki perswazji, nale¿y: a) Wk³adaæ na noc tê ksi¹¿ kê pod poduszkê. b) Przeczytaæ j¹ jednym tchem, jak najszybciej. c) Czytaj¹ c robiæ przerwy na æwiczenia, zapisywaæ je i æwiczyæ na ludziach. Je¿ eli wybra³eœ odpowiedŸ a) lub b), przeczytaj kilka ostatnich stron jeszcze raz. Je¿eli wybra³ eœ odpowiedŸ c), zyskujesz 10 punktów i mo¿esz przejœæ do dalszej czêœ ci. Nie myœl o niebieskim Co sta³o siê w Twoim umyœle pod wp³ywem tego pole- cenia? Je¿eli wykona³eœ je dok³adnie, to w Twoim umy- œ le pojawi³ siê kolor „niebieski”. Dlaczego tak siê sta³o? Dlaczego Twój umys³ przekornie zareagowa³ na tak sformu³owane polecenie? Aby odpowiedzieæ na to py- tanie, potrzebna bêdzie odrobina teorii. Jak ju¿ zapew- ne wiesz, umys³ ka¿dego cz³owieka sk³ ada siê z dwóch integralnych czêœci: œwiadomej i nieœwiadomej. Przedmiotem naszego szczególnego zainteresowa- nia w tym momencie jest ta druga czêœæ. Nieœwiadomy umys³ jest to miejsce, gdzie przechowywane s¹ dobrze wyuczone umiejêtnoœci, znajduj¹ce siê na poziomie nieœwiadomej kompetencji, oraz gdzie zachodz¹ pro- cesy odpowiedzialne za tworzenie i rozumienie mowy. 52 SZTUKA PERSWAZJI W PRAKTYCE Za takie funkcjonowanie naszego umys³u odpowie- dzialna jest najstarsza rozwojowo czêœæ mózgu. Dziêki niej rozumiesz to, co inni ludzie do Ciebie mówi¹, jak równie¿ potrafisz ³ adnie ubraæ w s³owa to, co sam chcesz innym zakomunikowaæ. Ta czêœæ mózgu jest równie¿ instrumentem przetwarzaj¹cym s³owa, które s³yszysz lub czytasz, na obrazy, dŸ wiêki, doznania cie- lesne oraz stany emocjonalne. Jednak rozumie tylko bardzo prosty jêzyk i m.in. nie jest w stanie zrozumieæ ani przetworzyæ zaprzeczeñ, np. aby wykonaæ polece- nie: Nie myœl o niebieskim, mózg najpierw musi urucho- miæ pojêcie niebieski, a nastêpnie jakoœ mu zaprzeczyæ. Ujmuj¹c to inaczej — czy powiesz: Nie myœ l o niebie- skim, czy: Myœl o niebieskim, nie ma to wiêkszego zna- czenia, poniewa¿ na poziomie nieœwiadomym jest to dok³ adnie to samo polecenie. Twój umys³ zareaguje na oba w identyczny sposób, tzn. pojawi siê obraz czegoœ niebieskiego. Dotyczy to nie tylko obrazów i dŸwiêków, ale tak¿e stanów emocjonalnych, doznañ i zachowañ. Ta zasada zadzia³a niezale¿nie od tego, czy powiem: Nie myœ l o niebieskim (proces myœlowy); Nie denerwuj siê (reakcja emocjonalna); Nie potknij siê (zachowanie). Naj³ atwiej jest wp³ywaæ na procesy myœlowe, trud- niej na stany i reakcje emocjonalne, a najtrudniej jest bezpoœrednio oddzia³ywaæ na zachowanie. Aby nie byæ go³os³ownym, proponujê zrobiæ kolejny eksperyment: OGRANICZENIE CZYNI MISTRZA 53 Gdy przeczytasz nastêpuj¹ce zdanie: Nie dotykaj swojego ucha, to w¹tpiê, czy natychmiast siêgniesz rêk¹ ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrumian.htw.pl
|