Android w akcji Wydanie II andrak

Strona startowa
Android w akcji Wydanie II andrak, helion A
 
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Android w akcji.
Wydanie II
Idź do
• Spis treści
• Skorowidz
Autorzy: W. Frank Ableson, Robi Sen, Chris King
Tłumaczenie: Paweł Gonera
ISBN: 978-83-246-3380-7
Tytuł oryginał
Format: 168×237, stron: 624
Katalog książek
Rozbudowany podręcznik tworzenia niesamowitych aplikacji dla systemu Android!
• Android SDK i programowanie aplikacji WWW
• Komunikacja Bluetooth i przetwarzanie danych z czujników
• Graka, animacja i multimedia w Androidzie
• Techniki pisania natywnych aplikacji w języku C
Skoro zwróciłeś uwagę właśnie na tę książkę, zapewne dobrze wiesz, czym jest Android i co potra
– teraz przyszła pora, abyś sprawdził go także w akcji! Oto doskonała książka dla wszystkich
programistów, którym marzy się tworzenie własnych aplikacji dla robiącego oszałamiającą karierę
systemu. Choć ta książka nie jest przeznaczona dla początkujących, zawiera wszystkie informacje
potrzebne osobom, dla których Android jest całkowicie nowym środowiskiem. Można w niej
znaleźć instrukcje niezbędne do szybkiego zorientowania się w architekturze tej platformy oraz
sposobie jej działania, co pozwoli sprawnie rozpocząć pracę w tym środowisku. Pozostałe rozdziały
to już czysta frajda programowania!
Od czego zaczniesz zabawę z Androidem? Dowiesz się, jak budować aplikacje dla tego systemu
od najmniejszych cegiełek aż po ekrany, dodawać funkcje telefoniczne i wykorzystywać bibliotekę
OpenGL ES do tworzenia złożonej graki 2D oraz 3D. Następnie poznasz zasady tworzenia
większych aplikacji oraz techniki pisania aplikacji w języku C, także z użyciem Android Native
Development Kit. Opanujesz potężne narzędzie Android SDK oraz budowanie aplikacji dla WebKit
z użyciem HTML 5, a nawet nauczysz się rozszerzać lub zastępować wbudowane funkcje Androida
na podstawie użytecznych i intrygujących przykładów.
• Wprowadzenie do systemu Android
• Środowisko programowania
• Komponenty interfejsu użytkownika, w tym View i Layout
• Metody przechowywania i odczytywania lokalnych danych
• Sieci oraz usługi sieciowe, Bluetooth, sensory i widżety aplikacji
• Przegląd podstawowych zagadnień związanych z telefonią
• Powiadomienia i alarmy
• Graka i animacja w Androidzie
• Korzystanie z funkcji multimedialnych Androida
• Usługi oparte na lokalizacji
• Integracja kontaktów z platformy społecznościowej
• Aplikacja wspomagająca serwisantów
• Budowanie aplikacji Android w języku C
• Tworzenie stron WWW dla systemu Android
• Strategie lokalizowania aplikacji
• Android Native Development Kit oraz korzystanie z SDK oraz AVD Manager
Wkrocz wreszcie do akcji i zacznij tworzyć własne aplikacje dla Androida!
katalog
Twój koszyk
Cennik i informacje
o nowościach
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
© Helion 1991–2011
Spis treci
Wprowadzenie
13
Wprowadzenie do pierwszego wydania
15
Podzikowania
17
O ksice
19
O ilustracji na okadce
25
Cz I. Czym jest Android? Zarys ogólny
27
1.
Wprowadzenie do systemu Android
29
1.1.
Platforma Android ....................................................................................................................... 30
1.2.
Omówienie rynku Androida ........................................................................................................ 32
1.2.1. Operatorzy telefonii komórkowej ....................................................................................... 32
1.2.2. Android kontra zaawansowane telefony ............................................................................. 32
1.2.3. Android kontra smartfony ................................................................................................... 34
1.2.4. Android kontra Android ...................................................................................................... 35
1.2.5. Licencjonowanie Androida ................................................................................................. 35
1.3.
Warstwy systemu Android .......................................................................................................... 36
1.3.1. Budowanie na bazie jdra Linux ........................................................................................ 38
1.3.2. Praca w maszynie wirtualnej Dalvik .................................................................................. 39
1.4.
Intencje w programowaniu dla Androida ................................................................................. 39
1.4.1. Wykorzystywanie intuicyjnego interfejsu uytkownika .................................................... 40
1.4.2. Sposób dziaania intencji ..................................................................................................... 40
 4
Spis treci
1.5.
Cztery rodzaje komponentów Androida .................................................................................... 43
1.5.1. Klasa Activity ....................................................................................................................... 44
1.5.2. Klasa Service ........................................................................................................................ 45
1.5.3. Klasa BroadcastReceiver ..................................................................................................... 46
1.5.4. Klasa ContentProvider ........................................................................................................ 49
1.6.
Budowa pliku AndroidManifest.xml ..........................................................................................50
1.7.
Odwzorowanie aplikacji na procesy .......................................................................................... 52
1.8.
Tworzenie aplikacji dla systemu Android ................................................................................. 53
1.9.
Podsumowanie .............................................................................................................................. 57
2.
rodowisko programowania dla systemu Android
59
2.1.
Wprowadzenie do Android SDK ................................................................................................ 60
2.1.1. Podstawowe pakiety systemu Android ............................................................................... 61
2.1.2. Pakiety opcjonalne ............................................................................................................... 62
2.2.
Przegld rodowiska programowania ........................................................................................ 62
2.2.1. Perspektywa Java ................................................................................................................. 64
2.2.2. Perspektywa DDMS ........................................................................................................... 65
2.2.3. Narzdzia wiersza polece .................................................................................................. 68
2.3.
Budowanie aplikacji dla systemu Android w Eclipse .............................................................. 71
2.3.1. Kreator projektu aplikacji Android ..................................................................................... 72
2.3.2. Kod ródowy przykadowej aplikacji Android .................................................................. 72
2.3.3. Pakowanie aplikacji ............................................................................................................. 79
2.4.
Uycie emulatora systemu Android ........................................................................................... 80
2.4.1. Konfiguracja rodowiska emulowanego ............................................................................. 81
2.4.2. Testowanie aplikacji w emulatorze ..................................................................................... 85
2.5.
Debugowanie aplikacji ................................................................................................................ 86
2.6.
Podsumowanie .............................................................................................................................. 88
Cz II. wiczenia z Android SDK
89
3.
Interfejs uytkownika
91
3.1.
Tworzenie aktywnoci ................................................................................................................. 93
3.1.1. Tworzenie klasy Activity ..................................................................................................... 94
3.1.2. Przedstawiamy cykl ycia aktywnoci ................................................................................ 99
3.2.
Praca z widokami ....................................................................................................................... 103
3.2.1. Przegld wspólnych widoków ........................................................................................... 103
3.2.2. Korzystanie z ListView ...................................................................................................... 105
3.2.3. Wielowtkowo z uyciem klas Handler i Message ...................................................... 109
3.2.4. Tworzenie wasnych widoków .......................................................................................... 111
3.2.5. Przedstawiamy ukady ....................................................................................................... 113
3.2.6. Obsuga fokusu .................................................................................................................. 115
3.2.7. Przechwytywanie zdarze ................................................................................................. 116
3.3.
Uycie zasobów ........................................................................................................................... 117
3.3.1. Obsugiwane typy zasobów ............................................................................................... 117
3.3.2. Odwoywanie si do zasobów w kodzie Java ................................................................... 118
3.3.3. Definiowanie widoków i ukadów w zasobach XML ...................................................... 120
3.3.4. Wartoci zewntrzne ......................................................................................................... 122
3.3.5. Tworzenie animacji ........................................................................................................... 125
3.4.
Przedstawiamy plik AndroidManifest.xml .............................................................................. 126
3.5.
Podsumowanie ............................................................................................................................ 128
Spis treci
5
4.
Intencje i usugi
129
4.1.
Obsuga aplikacji Wyszukiwarka restauracji z uyciem intencji ......................................... 130
4.1.1. Definiowanie intencji ........................................................................................................ 131
4.1.2. Wywoania jawne i niejawne ............................................................................................ 131
4.1.3. Dodawanie czy zewntrznych do aplikacji Wyszukiwarka restauracji ....................... 132
4.1.4. Wyszukiwanie celu dla intencji ........................................................................................ 135
4.1.5. Wykorzystanie aktywnoci dostpnych w Androidzie .................................................... 137
4.2.
Sprawdzanie pogody z uyciem wasnych URI ...................................................................... 138
4.2.1. Oferowanie wasnych URI ................................................................................................ 138
4.2.2. Uycie niestandardowego URI ......................................................................................... 140
4.3.
Sprawdzanie pogody za pomoc obiektu BroadcastReceiver ............................................... 142
4.3.1. Rozgaszanie intencji ......................................................................................................... 142
4.3.2. Tworzenie odbiornika ....................................................................................................... 143
4.4.
Budowanie usugi prognozy pogody ........................................................................................ 144
4.5.
Komunikacja WeatherAlertService z innymi aplikacjami .................................................... 148
4.5.1. Jzyk definicji interfejsu ................................................................................................... 148
4.5.2. Binder oraz Parcelable ...................................................................................................... 150
4.5.3. Udostpnianie zdalnego interfejsu ................................................................................... 151
4.5.4. czenie z usug .............................................................................................................. 152
4.5.5. Uruchamianie i doczanie usugi .................................................................................... 155
4.5.6. Cykl ycia usugi ................................................................................................................ 156
4.6.
Podsumowanie ............................................................................................................................ 157
5.
Zapisywanie i odczytywanie danych
159
5.1.
Uycie waciwoci ..................................................................................................................... 160
5.1.1. Wykorzystanie obiektu SharedPreferences ..................................................................... 160
5.1.2. Uprawnienia dostpu do waciwoci .............................................................................. 163
5.2.
Uycie systemu plików ............................................................................................................... 166
5.2.1. Tworzenie plików .............................................................................................................. 166
5.2.2. Odczyt z plików ................................................................................................................. 167
5.2.3. Pliki jako surowe zasoby ................................................................................................... 168
5.2.4. Zasoby plików XML .......................................................................................................... 169
5.2.5. Zapis na karcie SD ............................................................................................................. 171
5.3.
Zapisywanie danych w bazie danych ....................................................................................... 174
5.3.1. Budowanie i wykorzystanie bazy danych ......................................................................... 175
5.3.2. Wykorzystanie programu sqlite3 ...................................................................................... 179
5.4.
Uycie klas ContentProvider .................................................................................................... 180
5.4.1. Uycie istniejcej klasy ContentProvider ........................................................................ 181
5.4.2. Tworzenie dostawcy treci ................................................................................................ 182
5.5.
Podsumowanie ............................................................................................................................ 188
6.
Sieci oraz usugi sieciowe
189
6.1.
Przegld zagadnie sieciowych ................................................................................................ 191
6.1.1. Podstawy sieci .................................................................................................................... 191
6.1.2. Serwery i klienty ................................................................................................................ 194
6.2.
Sprawdzanie stanu sieci ............................................................................................................ 195
6.3.
Komunikacja poprzez gniazdo serwera ................................................................................... 196
6.4.
Wykorzystanie HTTP ................................................................................................................ 199
6.4.1. Proste dania HTTP i java.net ........................................................................................ 199
6.4.2. Zaawansowana obsuga HTTP za pomoc HttpClient .................................................... 201
6.4.3. Tworzenie klasy pomocniczej dla wywoa HTTP i HTTPS ......................................... 203
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rumian.htw.pl
  •  
     
    Linki
     
     
       
    Copyright © 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates