|
Android w akcji Wydanie II andrak, helion A |
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Android w akcji. Wydanie II Idź do • Spis treści • Skorowidz Autorzy: W. Frank Ableson, Robi Sen, Chris King Tłumaczenie: Paweł Gonera ISBN: 978-83-246-3380-7 Tytuł oryginał Format: 168×237, stron: 624 Katalog książek Rozbudowany podręcznik tworzenia niesamowitych aplikacji dla systemu Android! • Android SDK i programowanie aplikacji WWW • Komunikacja Bluetooth i przetwarzanie danych z czujników • Graka, animacja i multimedia w Androidzie • Techniki pisania natywnych aplikacji w języku C Skoro zwróciłeś uwagę właśnie na tę książkę, zapewne dobrze wiesz, czym jest Android i co potra – teraz przyszła pora, abyś sprawdził go także w akcji! Oto doskonała książka dla wszystkich programistów, którym marzy się tworzenie własnych aplikacji dla robiącego oszałamiającą karierę systemu. Choć ta książka nie jest przeznaczona dla początkujących, zawiera wszystkie informacje potrzebne osobom, dla których Android jest całkowicie nowym środowiskiem. Można w niej znaleźć instrukcje niezbędne do szybkiego zorientowania się w architekturze tej platformy oraz sposobie jej działania, co pozwoli sprawnie rozpocząć pracę w tym środowisku. Pozostałe rozdziały to już czysta frajda programowania! Od czego zaczniesz zabawę z Androidem? Dowiesz się, jak budować aplikacje dla tego systemu od najmniejszych cegiełek aż po ekrany, dodawać funkcje telefoniczne i wykorzystywać bibliotekę OpenGL ES do tworzenia złożonej graki 2D oraz 3D. Następnie poznasz zasady tworzenia większych aplikacji oraz techniki pisania aplikacji w języku C, także z użyciem Android Native Development Kit. Opanujesz potężne narzędzie Android SDK oraz budowanie aplikacji dla WebKit z użyciem HTML 5, a nawet nauczysz się rozszerzać lub zastępować wbudowane funkcje Androida na podstawie użytecznych i intrygujących przykładów. • Wprowadzenie do systemu Android • Środowisko programowania • Komponenty interfejsu użytkownika, w tym View i Layout • Metody przechowywania i odczytywania lokalnych danych • Sieci oraz usługi sieciowe, Bluetooth, sensory i widżety aplikacji • Przegląd podstawowych zagadnień związanych z telefonią • Powiadomienia i alarmy • Graka i animacja w Androidzie • Korzystanie z funkcji multimedialnych Androida • Usługi oparte na lokalizacji • Integracja kontaktów z platformy społecznościowej • Aplikacja wspomagająca serwisantów • Budowanie aplikacji Android w języku C • Tworzenie stron WWW dla systemu Android • Strategie lokalizowania aplikacji • Android Native Development Kit oraz korzystanie z SDK oraz AVD Manager Wkrocz wreszcie do akcji i zacznij tworzyć własne aplikacje dla Androida! katalog Twój koszyk Cennik i informacje o nowościach Czytelnia • Fragmenty książek online Kontakt Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 32 230 98 63 © Helion 1991–2011 Spis treci Wprowadzenie 13 Wprowadzenie do pierwszego wydania 15 Podzikowania 17 O ksice 19 O ilustracji na okadce 25 Cz I. Czym jest Android? Zarys ogólny 27 1. Wprowadzenie do systemu Android 29 1.1. Platforma Android ....................................................................................................................... 30 1.2. Omówienie rynku Androida ........................................................................................................ 32 1.2.1. Operatorzy telefonii komórkowej ....................................................................................... 32 1.2.2. Android kontra zaawansowane telefony ............................................................................. 32 1.2.3. Android kontra smartfony ................................................................................................... 34 1.2.4. Android kontra Android ...................................................................................................... 35 1.2.5. Licencjonowanie Androida ................................................................................................. 35 1.3. Warstwy systemu Android .......................................................................................................... 36 1.3.1. Budowanie na bazie jdra Linux ........................................................................................ 38 1.3.2. Praca w maszynie wirtualnej Dalvik .................................................................................. 39 1.4. Intencje w programowaniu dla Androida ................................................................................. 39 1.4.1. Wykorzystywanie intuicyjnego interfejsu uytkownika .................................................... 40 1.4.2. Sposób dziaania intencji ..................................................................................................... 40  4 Spis treci 1.5. Cztery rodzaje komponentów Androida .................................................................................... 43 1.5.1. Klasa Activity ....................................................................................................................... 44 1.5.2. Klasa Service ........................................................................................................................ 45 1.5.3. Klasa BroadcastReceiver ..................................................................................................... 46 1.5.4. Klasa ContentProvider ........................................................................................................ 49 1.6. Budowa pliku AndroidManifest.xml ..........................................................................................50 1.7. Odwzorowanie aplikacji na procesy .......................................................................................... 52 1.8. Tworzenie aplikacji dla systemu Android ................................................................................. 53 1.9. Podsumowanie .............................................................................................................................. 57 2. rodowisko programowania dla systemu Android 59 2.1. Wprowadzenie do Android SDK ................................................................................................ 60 2.1.1. Podstawowe pakiety systemu Android ............................................................................... 61 2.1.2. Pakiety opcjonalne ............................................................................................................... 62 2.2. Przegld rodowiska programowania ........................................................................................ 62 2.2.1. Perspektywa Java ................................................................................................................. 64 2.2.2. Perspektywa DDMS ........................................................................................................... 65 2.2.3. Narzdzia wiersza polece .................................................................................................. 68 2.3. Budowanie aplikacji dla systemu Android w Eclipse .............................................................. 71 2.3.1. Kreator projektu aplikacji Android ..................................................................................... 72 2.3.2. Kod ródowy przykadowej aplikacji Android .................................................................. 72 2.3.3. Pakowanie aplikacji ............................................................................................................. 79 2.4. Uycie emulatora systemu Android ........................................................................................... 80 2.4.1. Konfiguracja rodowiska emulowanego ............................................................................. 81 2.4.2. Testowanie aplikacji w emulatorze ..................................................................................... 85 2.5. Debugowanie aplikacji ................................................................................................................ 86 2.6. Podsumowanie .............................................................................................................................. 88 Cz II. wiczenia z Android SDK 89 3. Interfejs uytkownika 91 3.1. Tworzenie aktywnoci ................................................................................................................. 93 3.1.1. Tworzenie klasy Activity ..................................................................................................... 94 3.1.2. Przedstawiamy cykl ycia aktywnoci ................................................................................ 99 3.2. Praca z widokami ....................................................................................................................... 103 3.2.1. Przegld wspólnych widoków ........................................................................................... 103 3.2.2. Korzystanie z ListView ...................................................................................................... 105 3.2.3. Wielowtkowo z uyciem klas Handler i Message ...................................................... 109 3.2.4. Tworzenie wasnych widoków .......................................................................................... 111 3.2.5. Przedstawiamy ukady ....................................................................................................... 113 3.2.6. Obsuga fokusu .................................................................................................................. 115 3.2.7. Przechwytywanie zdarze ................................................................................................. 116 3.3. Uycie zasobów ........................................................................................................................... 117 3.3.1. Obsugiwane typy zasobów ............................................................................................... 117 3.3.2. Odwoywanie si do zasobów w kodzie Java ................................................................... 118 3.3.3. Definiowanie widoków i ukadów w zasobach XML ...................................................... 120 3.3.4. Wartoci zewntrzne ......................................................................................................... 122 3.3.5. Tworzenie animacji ........................................................................................................... 125 3.4. Przedstawiamy plik AndroidManifest.xml .............................................................................. 126 3.5. Podsumowanie ............................................................................................................................ 128 Spis treci 5 4. Intencje i usugi 129 4.1. Obsuga aplikacji Wyszukiwarka restauracji z uyciem intencji ......................................... 130 4.1.1. Definiowanie intencji ........................................................................................................ 131 4.1.2. Wywoania jawne i niejawne ............................................................................................ 131 4.1.3. Dodawanie czy zewntrznych do aplikacji Wyszukiwarka restauracji ....................... 132 4.1.4. Wyszukiwanie celu dla intencji ........................................................................................ 135 4.1.5. Wykorzystanie aktywnoci dostpnych w Androidzie .................................................... 137 4.2. Sprawdzanie pogody z uyciem wasnych URI ...................................................................... 138 4.2.1. Oferowanie wasnych URI ................................................................................................ 138 4.2.2. Uycie niestandardowego URI ......................................................................................... 140 4.3. Sprawdzanie pogody za pomoc obiektu BroadcastReceiver ............................................... 142 4.3.1. Rozgaszanie intencji ......................................................................................................... 142 4.3.2. Tworzenie odbiornika ....................................................................................................... 143 4.4. Budowanie usugi prognozy pogody ........................................................................................ 144 4.5. Komunikacja WeatherAlertService z innymi aplikacjami .................................................... 148 4.5.1. Jzyk definicji interfejsu ................................................................................................... 148 4.5.2. Binder oraz Parcelable ...................................................................................................... 150 4.5.3. Udostpnianie zdalnego interfejsu ................................................................................... 151 4.5.4. czenie z usug .............................................................................................................. 152 4.5.5. Uruchamianie i doczanie usugi .................................................................................... 155 4.5.6. Cykl ycia usugi ................................................................................................................ 156 4.6. Podsumowanie ............................................................................................................................ 157 5. Zapisywanie i odczytywanie danych 159 5.1. Uycie waciwoci ..................................................................................................................... 160 5.1.1. Wykorzystanie obiektu SharedPreferences ..................................................................... 160 5.1.2. Uprawnienia dostpu do waciwoci .............................................................................. 163 5.2. Uycie systemu plików ............................................................................................................... 166 5.2.1. Tworzenie plików .............................................................................................................. 166 5.2.2. Odczyt z plików ................................................................................................................. 167 5.2.3. Pliki jako surowe zasoby ................................................................................................... 168 5.2.4. Zasoby plików XML .......................................................................................................... 169 5.2.5. Zapis na karcie SD ............................................................................................................. 171 5.3. Zapisywanie danych w bazie danych ....................................................................................... 174 5.3.1. Budowanie i wykorzystanie bazy danych ......................................................................... 175 5.3.2. Wykorzystanie programu sqlite3 ...................................................................................... 179 5.4. Uycie klas ContentProvider .................................................................................................... 180 5.4.1. Uycie istniejcej klasy ContentProvider ........................................................................ 181 5.4.2. Tworzenie dostawcy treci ................................................................................................ 182 5.5. Podsumowanie ............................................................................................................................ 188 6. Sieci oraz usugi sieciowe 189 6.1. Przegld zagadnie sieciowych ................................................................................................ 191 6.1.1. Podstawy sieci .................................................................................................................... 191 6.1.2. Serwery i klienty ................................................................................................................ 194 6.2. Sprawdzanie stanu sieci ............................................................................................................ 195 6.3. Komunikacja poprzez gniazdo serwera ................................................................................... 196 6.4. Wykorzystanie HTTP ................................................................................................................ 199 6.4.1. Proste dania HTTP i java.net ........................................................................................ 199 6.4.2. Zaawansowana obsuga HTTP za pomoc HttpClient .................................................... 201 6.4.3. Tworzenie klasy pomocniczej dla wywoa HTTP i HTTPS ......................................... 203
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrumian.htw.pl
|
|
|
|
|
Linki |
|
- Strona startowa
- Android (1982) Napisy PL, Klaus Kinski, TXT
- Android Application Development - Rogers, IT EBooks - Informatyka
- Android. Podręcznik hackera - Joshua J. Drake, Poradniki
- Android w PC, Poradniki KÅš
- Android-Tipps, Android
- AlphaFemale. Wydanie II rozszerzone, sensus
- Android Advisor Issue 14 2015, Android
- Android Magazine UK 20 2012, Android
- Android Magazine UK - Issue 22. 2013, Android
- Alyson NoĂŤl - Ever - Nieśmiertelni 01, KSIĄŻKI
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- monissiaaaa.pev.pl
|
|
|